Trygg og glad på hesteryggen

Publisert av Nordmarka Rideskole den 24.05.22.

Vi har fått støtte fra Sparebankstiftelsen DNB til å fornye vårt utlåns- og sikkerhetsutstyr! Vi er kjempetakknemlig for støtten fra Sparebankstiftelsen og samarbeidet med Horze Vinterbro, for en god pakkepris på alt det fine nye utstyret!

Det er behov for utskiftning av sikkerhetsutstyr med jevne mellomrom, fordi det blir slitasje på utstyr som brukes daglig av mange ryttere og hester og i ulike aktiviteter. Hos oss foregår også ridningen utendørs hele året, i all slags vær. Sikkerhet er viktig i vår bransje, og da må utstyret være i god stand og, passe godt til rytter og hest.

Hvorfor utlånsutstyr?
Nordmarka Rideskole har utlånsutstyr som kan benyttes av elever og deltagere på kurs og aktiviteter i regi av rideskolen og vår samarbeidsklubb, Langlielva Rideklubb. Rideskolen står også for nødvendig utstyr til hestene som brukes av alle som håndterer, rir og trener hestene, som leietau, reflekser ved ridning i mørket, og sikkerhetsstigbøyler som henger på salen og brukes under ridning.

Vi er glade for å kunne tilby utlån av ridehjelmer og sikkerhetsvester. En grunn er at det er dyrt å kjøpe nytt om man er usikker på om man vil begynne å ri. Å kunne låne utstyr kan gjøre terskelen for å prøve en ny aktivitet lavere. Uansett om man er voksen og vil ta opp igjen rideinteressen, eller har en 8-åring som skal delta på sin første ridetime. Siden rekruttering til toppen innen ridning også gjerne starter ved rideskolene, er det viktig å gi rytterne en god start og bidra til å gi flere en mulighet.

Det nye utstyret vi har kunnet kjøpe, takket være støtten fra Sparebankstiftelsen DNB, kommer til glede for over 100 elever, instruktører, frivillige og kursdeltagere som besøker Nordmarka Rideskole og Langlielva Rideklubb.