Personvernerklæring

Denne nettsiden driftes av Nordmarka Rideskole AS

Hva er personopplysninger?

Personopplysninger er alle opplysninger og vurderinger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Eksempler på personopplysninger er navn, adresse, telefonnummer, e-post, bilder og IP-adresser.

Hvilke personopplysninger samler vi inn?

Nordmarka Rideskole mottar, samler og lagrer opplysningene som legges igjen i kontaktskjemaet på nettsiden, eller som sendes oss på mail. Som E-postadresse, navn, adresse, alder og innholdet i henvendelsen.

Hvordan samler vi inn personopplysninger?

Gjennom at du benytter kontaktskjemaet eller kontakter oss via e-postadressen du finner på vår nettside. Ved å benytte kontaktskjemaet eller sende oss en e-post aksepterer du at Nordmarka Rideskole lagrer din kontaktinfo, som e-postadressen, adresse og navn, og andre opplysninger som kommer frem av henvendelsen.

Hvorfor samler vi inn disse personopplysningene?

Hensikten med kontaktskjemaet er at brukerne av nettsiden skal kunne kontakte Nordmarka Rideskole med spørsmål om våre aktiviteter og tilbud og komme med tilbakemeldinger.

Når du oppgir navn og e-postadresse og melder deg på ridekurs eller andre av våre aktiviteter, og på den måten inngår i en avtale med rideskolen, vil vi bruke disse opplysningene for å sende deg informasjon på mail og nyhetsbrev.

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger

Behandling av personopplysninger er ikke tillatt med mindre det foreligger et gyldig behandlingsgrunnlag, som kan være samtykke, kontrakt, lov eller at vi som behandlingsansvarlig kan utføre en oppgave i allmennhetens interesse. Vårt behandlingsgrunnlag er i hovedsak samtykke gjennom at vi blir kontaktet.

Behandling av sensitive personopplysninger

Sensitive opplysninger må ikke sendes på e-post eller via kontaktskjemaet. Sensitive opplysninger er opplysninger om rasemessig eller etnisk opprinnelse, politisk oppfatning, religion, filosofisk overbevisning, fagforeningsmedlemskap, genetiske opplysninger, biometriske opplysninger med det formål å entydig identifisere noen, helseopplysninger, seksuelle forhold, seksuell legning, straffedommer, lovovertredelser (kilde: datatilsynet).

Hvordan behandler vi personopplysninger fra de besøkende på nettsiden?

Personopplysningene som kommer inn via kontaktskjemaet og på mail behandles konfidensielt, og vil kun være tilgjengelig for godkjente personer i administrasjonen til Nordmarka Rideskole. De vil ikke bli delt videre, med mindre vi er lovpålagt å gjøre det. Opplysningene vil bli oppbevart så lenge du er elev/kunde hos oss, eller kortere om du ber om det.

Hvordan vil vi kontakte deg?

Dersom du er elev i rideskolen, eller deltar på noen av våre aktiviteter og tilbud, vil vi kunne kontakte deg med relevant informasjon. Vi kan også kontakte deg for å be om tilbakemelding på aktivitet du har deltatt på hos oss. Vi vil i hovedsak kontakte deg på e-post, gjennom vårt nyhetsbrev, eller på sms.

Slik kan du trekke tilbake ditt samtykke og behandle dine personopplysninger

Du har rett til innsyn, be om å korrigere, slette, begrense behandlingen, og be om å få utlevert dine personopplysninger. Du kan også trekke tilbake ditt samtykke, som gjør at vi avslutter behandlingen av dine personopplysninger. Dersom du kontakter oss for å benytte deg av en eller flere av disse rettighetene, vil vi etterkomme dette, med mindre vi er forpliktet til annet, innen en måned fra henvendelsen ble mottatt.

Henvendelsen kan sendes til vår e-post: nordmarkanyerideskole(a)gmail.com

Du kan når som helst velge å melde deg av nyhetsbrevet.

Henvendelser fra barn under 15 år

Dersom du er under 15 år må dine foreldre/ foresatte samtykke til bruk av kontaktskjemaet. Er du fylt 15 år kan du selv samtykke. Du må være 18 år for å sende inn sensitive opplysninger, og merk at du ikke må sende sensitive opplysninger på e-post eller i kontaktskjemaet.

Side- og tjenestefunksjonalitet

Vår nettside ligger hos StyreWeb.

Den fullstendige personvernerklæringen til StyreWeb finner du her: https://www.styreweb.com/personvernerklaering/

Oppdateringer av denne personvernerklæringen

Vi forbeholder oss retten til å oppdatere denne personvernerklæringen ved behov, derfor kan det være lurt å sjekke den regelmessig. Endringer og oppklaringer vil tre i kraft så snart de er publisert på nettsiden. Dersom vi gjør endringer, vil vi informere om oppdateringene her, slik at du kan se hvilken informasjon vi samler inn, og til hvilket formål.

Spørsmål og vår kontaktinformasjon

Dersom du har spørsmål, kan de sendes til: nordmarkanyerideskole(a)gmail.com

Nettsiden nordmarkarideskole.com drives av Nordmarka Rideskole AS

E-post: nordmarkanyerideskole(a)gmail.com