Langlielva Rideklubb (LEK) (tidligere Elveli Kjøre- og Rideklubb) er den rideklubben Nordmarka Rideskole samarbeider med.

Medlemskap

Informasjon om innmelding finner du på rideklubbens hjemmeside: lek.idrettenonline.no

Alle elever som deltar på semesterkurs i Nordmarka Rideskole må også være medlem i Langlielva Rideklubb (LEK). Flere medlemmer gjør at klubben får mer støtte til å øke sin aktivitet og skaffe nytt utstyr. Dette kommer både rideskolens elever og klubbens medlemmer til gode.

Eleven/foresatte må melde inn eleven, dette skjer ikke automatisk ved påmelding til ridekurset.

Kontingent for 2023: Junior: 300,-/ Senior: 400,-/ Familie: 450,-

• Medlemskapet i LEK gir rabatt på ridekurset i høstsemesteret, og enkelte aktiviteter hos Nordmarka Rideskole.
  • Medlemskapet i LEK gir klubbpris på klubbaktiviteter
  • Som medlem får du informasjon og oppdateringer om klubbens aktiviteter.
  • Som medlem i LEK kan du delta på klubbaktiviteter uten å ha egen hest
  • Som medlem i LEK kan du delta på stevner uten å ha egen hest
  • Info om ditt medlemskap finner du på rideklubbens hjemmeside: lek.idrettenonline.no

Om Langlielva Rideklubb
Vi ønsker å skape et godt miljø i stallen hvor elevene i rideskolen kan bli kjent på tvers av ridepartier og at stallen kan bli en positiv og hyggelig møteplass for alle.

Langlielva Rideklubb arrangerer kurs i Working Equtation, riddersport og bueskyting til hest. Klubben inviterer også gjesteinstruktører til å holde kurs, og har blant annet hatt besøk av Pelle fra Trollspeilet, og Trine Bøhnsdalen. Klubben er også aktive i å trene rideskolehestene til å bli trygge i deres aktiviteter. Alle som vil delta på klubbens kurs, kan låne hestene fra rideskolen. Det er ikke nødvendig å ha egen hest.

Rideklubben kan arrangere Grønt Kort-kurs, som er nødvendig for å delta på stevner. Gjennom deltagelse i rideklubben kan rytteren delta på stevner uten å måtte ha egen hest, noe som gir flere ryttere mulighet til å få stevneerfaring og konkurrere.

LEK samarbeider med Oslo Bueskyttere, så er du nysgjerrig på bueskyting til hest kan du sjekke ut OBS sine innførings- og nybegynnerkurs.
Les mer om Langlielva Rideklubb sine aktiviteter på deres hjemmeside, lek.idrettenonline.no/, og følg dem på instagram @langlirk