Sommeravslutning 10. juni

Publisert av Nordmarka Rideskole den 07.06.22. Oppdatert 08.06.22.
Vi inviterer til sommeravslutning i rideskolen fredag 10. juni kl. 17.

Det blir oppvisninger med Langlielva Rideklubb og partier i rideskolen, runderidning og cafe/grillutsalg.

Sommeravslutningen er en hyggelig avrunding av semesteret, en mulighet til å ri foran et publikum og se andre elever ri, bli introdusert for Langlielva Rideklubb, som vi samarbeider med og selvfølgelig til å se hestene :)

Velkommen!

Innsamling til tannhelse og hestevelferd

Inntektene fra sommeravslutningen vil gå til tannbehandling for Goliat, en flott nordlandshest på 17 år. Tross Goliat sin alder, er han en positiv og arbeidsglad hest som trives i jobben som trygg og god skolehest.

Goliat har blitt diagnostisert med Equine Odontoclastic Tooth Resorption og Hypercementosis (EOTHR). EOTHR er en relativt sjelden tannsykdom hos eldre hester som fører til at fortennene smuldrer opp ved rota og kan knekke opp. Dette er en svært smertefull sykdom hos hesten. Dessverre finnes det ingen annen behandling enn å fjerne de affiserte tennene. Ettersom vi tidlig har klart å diagnostisere Goliat med sykdommen, er det fortsatt mulig å gi han et godt og langt liv uten fortenner.

For å kunne dekke behandlingen for Goliat, har vi behov for støtte.
Støtte kan vippses til #10905 Nordmarka Rideskole AS (merk "Goliat")

Les mer om EOTHR

Eothr syndrome (link til artikkel)

Eothr, en smertefull tannsykdom (link til artikkel)