Oppdatering i koronavettregler: Beboere i Viken

Publisert av Nordmarka Rideskole den 26.04.21.

Vi har i dag oppdatert våre koronavettregler, som du finner i sin helhet her.

Oppdatering 26. april: Elever og kursdeltagere som bor i Viken

Flere kommuner i Viken går fra tiltaksnivå 5A til 5B f.o.m. 26. april, og det innebærer en lettelse rundt deltagelse på idretts- og fritidsaktiviteter. Dette gjelder blant annet Asker, Bærum og Nordre Follo. Det betyr at dersom du/dere bor i en kommune som nå er på nivå 5B, så kan du delta på ridekurs og tilbud hos oss.

Dersom du bor i Viken, vennligst se informasjon på din kommunes hjemmeside om dere fortsatt er på nivå 5A eller er nedjustert til 5B. Det ser ut som tiltaksnivået 5A gjelder t.o.m. 9. mai for de kommunene. Er din kommune fortsatt på nivå 5A, må du/dere dessverre vente enda litt før dere kommer tilbake.

Dette er en lettelse etter lokale innstramningene som berørte Idretten i mars, og som vi innførte 22. mars: «I Viken er det kun tillatt med organisert idretts- og fritidsaktivitet innad i egen kommune. Det medfører at medlemmer i Oslos idrettslag med bostedsadresse innen Viken ikke tillates å reise til Oslo for å delta i idrettsaktivitet.» Se saken på idrettens hjemmeside.

Våre koronavettregler finner du her.