Fullført kurs som styrker rideskolen

Publisert av Nordmarka Rideskole den 14.07.22. Oppdatert 16.08.22.

Gjennom høsten 2021 og våren 2022 har styreleder i Nordmarka Rideskole, Margaret Eide Hillestad, deltatt på kurset Bærekraftige rideskoler, som ble arrangert i samarbeid mellom Norges Rytterforbund, Norsk Hestesenter og Bransjeforeningen for Rideskoler.

Her deler hun sine erfaringer etter kurset som ble avsluttet i mai 2022.

"Kurset "Bærekraftige rideskoler" har gitt meg mye kunnskap og ideer til hvordan få en sunn og bærekraftig rideskole, hvor både ansatte, hester og elever trives og utvikler seg.

Jeg har lenge lurt på hva som skal til for at rideskolen skal bære seg økonomisk, uten at det går på bekostning av hestenes dyrevelferd. Kurset ga noen gode råd og tips.

Det var mange kjekke folk på kurset. Det gjør det enklere å ta en telefon hvis det er noe jeg lurer på. Jeg har stor tro på at sammen får vi til mye mer enn summen av hva hver og en av oss får til.

Kurset kan anbefales til alle som vil drive virksomhet basert på hest."

Her kan du lese mer om erfaringer fra kurset, og på rideskoler.no kan du lese om det neste kurset som starter i oktober.