Nordmarka Rideskole - samspill med hest

Nordmarka Rideskole AS er en liten og trivelig rideskole som ble etablert i 2014. Rideskolen består i dag av 11 rideskolehester og har nå over 100 elever i alderen 7 til 70 år.

Fra starten av var rideskolen foreldredrevet, men er i en endring og er nå drevet av et styre og en liten gruppe dedikerte ansatte. I tillegg samler rideskolen en ivrig gjeng frivillige, elever og foreldre som hjelper til med stallarbeid og dugnadsarbeid. Denne frivillige innsatsen er rideskolen helt avhengig av, og utrolig takknemlig for.

I tillegg til rideskoledrift tilbyr vi ridning på dagtid, rideleir, terapiridning med fysioterapeut, samt ulike kurs og workshops i løpet av året. Gjennom samarbeid med Langlielva Rideklubb (tidligere kalt Elveli Kjøre- og Rideklubb) tilbyr vi satsningsgruppe for elever som ønsker å starte stevner, samt spennende aktiviteter som Working Equitation, bueskyting til hest, riddersport og horseball.

I tillegg til den vanlige rideskoledriften ønsker vi å tilby ridning og møter med hest til barn og unge med funksjonsutfordringer, barn og unge som vokser opp i familier med lav inntekt, og barn og unge som har falt ut av skole eller som står i fare for dette.

Nordmarka Rideskole er unikt plassert i Sørkedalen, med Nordmarkas turmuligheter rett utenfor stalldørene.

Vi tilpasser oss kundenes behov og ønsker å være den beste rideskolen i hovedstaden, gjennom å ha dyktige ansatte, hester som trives og et godt samarbeid med det offentlige, foreldre og andre som deler vår visjon.