Sparebankstiftelsen DNB støtter hestevelferd

Publisert av Nordmarka Rideskole den 27.08.22.

Takket være støtte fra Sparebankstiftelsen DNB har vi i denne uken hatt besøk av Saltilpasser/Ergonomist Bente Johansen som tok en grundig gjennomgang av alle hestene og salene våre 😍🤩🥳 Det er så viktig at salene passer hestene, for å unngå belastningsskader og plager.

En riktig tilpasset sal er dessuten svært viktig for hestens bevegelsesmønster og ytelse. Også gir det rytteren en bedre opplevelse når salen sitter godt på hesten.

Dette var så nyttig og lærerikt og vi fikk samtidig mange gode tips om hva som er lurt å tenke på ved anskaffelse av nye saler til rideskolen. Investering i saltilpasning og godt utstyr er en investering i hestevelferd. Som er helt vesentlig. Hestene er kollegaene våre som må ha det bra for å trives i jobben de gjør med å møte alle elevene våre.